MENU

tel. 534 008 555

tel. 534 008 999

tel. 22 751 23 87

Zawieszenie samochodu - co należy kontrolować i jak często?

W samochodzie zawieszenie jest jednym z najważniejszych elementów.

Przecież dzięki niemu bezpiecznie i komfortowo czujemy się w aucie.

Jeśli działa niezawodnie, to nawet na nieciekawej drodze nie odczuwamy poważniejszych uderzeń i drgań.

Całe zawieszenie samochodowego złożone jest z wielu części. Jego główne zadanie to skuteczne połączenie auta z kołami. Eksploatacja samochodu przyczynia się jednak do uszkodzenia amortyzatorów i wielu innych części.

 

Wynika to przede wszystkim ze stanu dróg, sposobu jazdy, stanu pozostałych elementów zawieszenia i innych czynników. Mechanicy z Serwisu Auto Pik podkreślają, że nowe amortyzatory powinny starczyć na przejechanie od 50 do nawet 100 tys. kilometrów. Aby dokładnie ustalić czy należałoby je już wymienić, należy zadbać o kontrolę w warsztacie samochodowym na przykład co 15-20 tysięcy kilometrów.

 

Amortyzatory do wymiany to te, które:

 

- posiadają uszkodzenia mechaniczne, wybite tuleje

 

- nie trzymają samochodu

 

- mają skorodowane łożysko

 

Jak podczas jazdy stwierdzamy, że amortyzatory są do wymiany?

 

Jeśli poruszając się autem zauważamy, że przechyla się ono na boki podczas zakrętów bądź zbytnio się zaniża podczas hamowania i przyśpieszenia, to dla nas znak, że amortyzatory warto sprawdzić i wymienić. Podobnie należy uczynić, gdy podczas jazdy znosi nas z drogi, zauważamy wydłużoną drogę hamowanie i szybciej wpadamy w poślizg. Uszkodzone zawieszenie będzie również dawało znać na podstawie mniej i bardziej poważnych uderzeń / stuków w okolicach kół.

Najczęściej do uszkodzenia zawieszenia dochodzi zimą, gdy na drogach wyłaniają się coraz to nowe dziury. Do ich zużycia przyczyniają się również niższe temperatury i sól stosowana przeciw poślizgom na jezdni. Dzieje się tak, ponieważ elementy zawieszenia wykonane są często z teflonu i gumy. Przez to dochodzi do ich twardnienia, jak i pękania. Kiedy więc dostrzegamy objawy uszkodzonego bądź wyrobionego już zawieszenia, najlepiej jest zgłosić się do warsztatu samochodowego, gdzie mechanik już mając dostęp do zawieszenia będzie mógł bardzo szybko dowiedzieć się, co jest do naprawy.

 

Układ zawieszenia - co psuje się najczęściej:

- łącznik stabilizatora - znajduje się pomiędzy drążkiem stabilizatora a kolumną McPhersona.

- wahacz - w części tej pojawiają się ważne sworznie i tulejki.

- sworzeń - łączy wahacz ze zwrotnicą.

- amortyzator - odpowiada za zachowywanie stabilności podczas jazdy po nierównej drodze.

 

Bardzo szybką wymianę takich elementów uzyskamy w Auto Serwisie PIK, który profesjonalnie obsługuje swoich klientów. Dzięki temu poszczególne elementy i cały układ zawieszenia jest w stanie wymienić w przeciągu kilku chwil, z zastosowaniem najlepszych części motoryzacyjnych.

 

07 września 2017

BLOG

Stronę stworzył zespół XpertWebIndia

FIRMA PiK AUTO SERWIS © 2017

UL. BRUKOWA 12

05-092 ŁOMIANKI

CZYTAJ WIĘCEJ